Truck ’n treat webdesign en UX design

Art of Branding vroeg mij om een platform te ontwikkelen om hun foodtruck te verhuren. Ik heb dit project aangenomen als mijn afstudeerproject en hiervoor heb ik het hele traject afgelegd van onderzoek tot design en testen. Omdat er alleen een idee was heb ik mijn focus gelegd op User Experience Design. Later in het proces heb ik mijn focus verlegd naar design tijdens het creëeren van een Minimal Viable Product.

Design Challenge: “Hoe kan een website evenementenbureaus motiveren tot het huren van een gepersonaliseerde foodtruck?”

Pin It

Het onderzoek

De eisen van de klant is dat de doelgroep moet bestaan uit evenementenbureaus. Zij willen ook een website die gepersonaliseerde foodtrucks kan verhuren. Ook moet er een optie zijn om contact op te nemen met hun klanten.

Tijdens de diepte interviews met de doelgroep heb ik ontdekt dat de evenementenbureaus hun klanten willen verassen met een origineel concept. Maar eerst willen ze onderzoek doen naar de mogelijkheden en contact opnemen via de telefoon of e-mail. Ze willen graag inspiratie opdoen van eerdere klant cases.

Ik heb methodes gebruikt zoals Seductive Design en het Fogg Berhavior Model. Deze methodes zorgen ervoor dat het interface aantrekkelijk is voor de gebruiker. De Seductive Design principes die ik heb gebruikt zijn: Curiosity, limited choice, feedback loops, duration effects, visual imagery, sequencing, pattern recognition, contrast, recognition over recall en value attribution.

Ik heb vier lo-fi isability testen gedaan om erachter te komen wat de evenementenbureaus triggert om een foodtruck te huren via een website en wat hun eisen zijn.

Het product

Truck ’n Treat is een website waar evenementenbureaus gepersonaliseerde foodtrucks kunnen huren. In een paar stappen designen ze een draft van hun eigen gepersonaliseerde foodtruck via een wizard. Drie standaard opties zijn aanpasbaar: Dakbord, deurpaneel en het onderpaneel. Uiteindelijk is alles mogelijk maar daarvoor kan de doelgroep contact opnemen met het bedrijf. Dan worden alle wensen en eisen besproken en krijgen ze het definitieve ontwerp te zien.

De wizard bestaat uit maar een paar stappen om het behapbaar te houden. Het evenementenbureau kan hier alle opties en eisen aangeven. Met de Seductive Design principes is de wizard aantrekkelijk gemaakt door middel van foto’s van eerdere klant cases en call-to-action buttons.

Hi-fi prototype schermen (Check hier de volledige prototype)

Pin It

Pin It

Pin It

nl_NLDutch
nl_NLDutch